Päivitetty heinäkuussa 2022
Voit ottaa meihin yhteyttä napsauttamalla tästä tai puhelimitse.
Lue nämä ehdot, ennen kuin käytät Opodon verkkosivustoa (Verkkosivusto) ja teet varauksia. Kun teet oston tällä Verkkosivustolla, hyväksyt nämä ehdot.
Kaikki asiakaspalvelua tai varauksiasi koskevat viestit tulee lähettää postitse osoitteeseen Opodo, 26-28 Hammersmith Grove, London W6 7BA tai sähköpostitse napsauttamalla tästä >
1.1 Tämä Verkkosivusto on kaikkien käyttäjien (jäljempänä Käyttäjä tai Sinä) käytettävissä näiden yleisten ehtojen mukaisesti (jäljempänä Ehdot). Kun teet oston Verkkosivustolla tai käytät muuten tätä Verkkosivustoa, hyväksyt nämä Ehdot.
1.2 Tätä Alustaa käyttää Vacaciones eDreams, SL, joka on asianmukaisesti perustettu Espanjassa ja rekisteröity Madridin kaupparekisteriin, jonka rekisteröidyn toimipaikan osoite on Calle de Manzanares, nº 4, Planta 1º, Oficina 108, 28005, Madrid, España ja jonka verotunniste on B-61965778 (jäljempänä "eDreams", "me" tai "meidän"). eDreams on IATA:n hyväksymä matkatoimisto.
Yllä esitetyn estämättä eDreams voi joissakin tapauksissa käyttää palveluita, jotka tarjoaa sen etuyhteisyritys Opodo Limited, jonka rekisteröidyn toimipaikan osoite on 26-28 Hammersmith Grove, London W6 7BA, United Kingdom, jonka ALV-numero on GB-766445988 ja joka toimii perintävaltuutettuna eDreams puolesta.
Tytäryhtiömme Yhdysvalloissa on eDreams LLC. eDreams LLC on osakeyhtiö Delawaressa ja sen toimipaikan osoite on 3390 Mary Street Suite 116, Coconut Grove, Florida 33133, USA. Se on rekisteröity matkailupalveluiden myyjäksi seuraavissa osavaltioissa: Kalifornia CST2121263-50; Florida: ST38821; Iowa: 1293; Washington Unified Business Identifier -numero: 603615148. *Rekisteröityminen matkailupalveluiden myyjäksi ei merkitse Kalifornian osavaltion hyväksyntää. Kalifornian osavaltion laki edellyttää, että tietyillä matkailupalveluiden myyjillä on sijoitustili tai joukkovelkakirja. eDreams LLC:llä on Prosur-ryhmän liikkeeseen laskema 25 000 Yhdysvaltain dollarin vakuussitoumus. eDreams LLC ei ole Travel Consumer Restitution Fundin (TCRF) jäsen. Jos olet kuluttaja, joka maksaa varauksen Yhdistyneessä kuningaskunnassa sijaitsevan rahoituslaitoksen myöntämällä credit- tai debit-kortilla, sopimuksesi palveluistamme (kuvattu kohdassa 2.4) tehdään Opodo tytäryhtiön eDreams (Gibraltar) Limited kanssa, joka on perustettu Gibraltarilla ja jonka yritysrekisterinumero on 121458.
Lentojen ja junamatkojen vertailu- ja varauspalvelun tarjoaa Vacaciones eDreams (edellä esitetyt tiedot). Itsenäisen hotellivertailupalvelumme tarjoaa Engrande S.L (TIN-tunniste B62064845), joka on perustettu Espanjan lainsäädännön mukaisesti ja joka on osa eDreams ODIGEO Groupia. Sen rekisteröity toimipaikka on Calle Conde de Peñalver, 5, - 1º Ext. Izq., 28006, Madrid, Espanja. Dynaamiset pakettimme (esimerkiksi Lento+hotelli) tarjoaa Vacaciones eDreams. Lisätietoja dynaamisista paketeista ja niiden erityisehdoista ja velvoitteista on jäljempänä. Junien vertailu- ja varauspalvelumme tarjoaa Vacaciones eDreams (edellä esitetyt tiedot). Jos haluat lisätietoja tai tutustua erityisehtoihin, jotka liittyvät tiettyyn matkasopimukseesi, katso näihin ehtoihin sisältyvä asiaankuuluva osio. Et saa siirtää mitään näiden ehtojen mukaisia oikeuksiasi tai velvollisuuksiasi ilman etukäteen saatua kirjallista suostumustamme. Voimme siirtää mitä tahansa näiden ehtojen mukaisia oikeuksiamme tai velvollisuuksiamme ilman etukäteen saatua suostumustasi ja voimme erityisesti siirtää mitä tahansa oikeuksiamme tai velvollisuuksiamme tytäryhtiöillemme voidaksemme tarjota palveluitamme.
1.3 Käyttäjä vakuuttaa, että hän on aikuinen (vähintään 18-vuotias) ja että hänellä on oikeudellinen toimivalta sitoutua tähän sopimukseen ja käyttää tätä Verkkosivustoa näiden Ehtojen mukaisesti. Opodo korostaa Käyttäjälle sitä, että käyttämällä tätä Verkkosivustoa varauksen tekemiseen Käyttäjä sitoutuu sopimukseen, johon sisältyy maksuvelvollisuus. Lisäksi Käyttäjä vakuuttaa, että kaikki hänen tämän Verkkosivuston käyttämistä varten ja sen yhteydessä antamansa tiedot ovat oikeellisia, täydellisiä ja tarkkoja ja että hän sitoutuu pitämään ne ajantasaisina.
1.4 Tämä Verkkosivusto on tarkoitettu ainoastaan ja yksinomaan Käyttäjän henkilökohtaiseen käyttöön. Sitä ei saa muuttaa, jäljentää, kopioida, monistaa, jakaa, myydä, jälleenmyydä tai käyttää kaupallisiin tai ei-kaupallisiin tarkoituksiin, lukuun ottamatta henkilökohtaiseen käyttöön tarkoitettuja tulosteita/kopioita matkasuunnitelmasta. Matkasuunnitelmaa ei saa välittää hyvässä uskossa (bona fide) matkareittien hallintaan erikoistuneelle yritykselle.
1.5 Käyttäjä sitoutuu olemaan käyttämättä tätä Verkkosivustoa laittomiin tai kiellettyihin tarkoituksiin. Käyttäjä sitoutuu erityisesti käyttämään tätä Verkkosivustoa ja sen kautta ostamiaan tuotteita ja palveluita vain omaan henkilökohtaiseen tarkoitukseensa tai niiden henkilöiden tarkoituksiin, joiden puolesta hän on laillisesti oikeutettu toimimaan. Käyttäjä ei saa myydä tämän Verkkosivuston kautta ostamiaan tuotteita tai palveluita kolmansille osapuolille.
1.6 Opodo pidättää oikeuden estää Verkkosivuston käytön milloin tahansa ilman etukäteisilmoitusta.
1.7 Kaikki asiakaspalvelua tai varauksiasi koskevat viestit tulee lähettää postitse osoitteeseen Opodo, 26-28 Hammersmith Grove, London W6 7BA tai ottamalla yhteyttä puhelimitse numeroon 753263854 (puhelusta peritään paikallisverkkomaksu).
2.1 Varauksella tarkoitetaan minkä tahansa Verkkosivustollamme tehdyn tuotteen tai palvelun tilausta, jonka me vahvistamme. Kun teet varauksen tämän Verkkosivuston kautta, sopimus syntyy Matkailupalveluiden tuottajien ja sinun välillesi. Opodo ei ole sopijaosapuoli suhteessa Verkkosivustomme kautta tilaamiisi tuotteisiin ja palveluihin, ellei niin erikseen ilmoiteta. Kaikki tuotteisiin liittyvät kysymykset ja tiedustelut tulee osoittaa Matkailupalveluiden tuottajalle.
Lisätietoja tiettyyn matkasopimukseen liittyen alla olevassa asiaankuuluvassa osiossa/liitteessä.
2.2 "Matkanjärjestäjä" käsittää soveltuvin osin muun muassa lentoyhtiöt, kiertomatkojen järjestäjät, pakettimatkojen tarjoajat, hotellit, hotelliketjut ja hotellivarauspalvelut tai muut majoituspalvelujen tarjoajat, vakuutusten tarjoajat sekä junamatkojen ja vuokra-autojen tarjoajat.
2.3 Opodo tekee varauksen puolestasi, ja sopimukseesi sovelletaan Matkailupalveluiden tuottajan ehtoja, jotka voivat rajoittaa vastuun sinulle (usein erilaisten kansainvälisten sovellettavien käytänteiden mukaisesti). Jos haluat tarkistaa kulloinkin kyseessä olevan Matkailupalveluiden tuottajan ehdot, ohjaamme sinut kuljetusehdot sisältävälle Verkkosivustomme sivulle, josta Matkailupalveluiden tuottajan ehdot ovat luettavissa linkin kautta. Mikäli Matkailupalveluiden tuottajan ehdot eivät ole saatavilla linkin kautta, toimitamme sinulle pyynnöstä Matkailupalveluiden tuottajan yhteystiedot, jotta voit ottaa heihin yhteyttä suoraan. Tutustu Matkailupalveluiden tuottajan sovellettaviin ehtoihin peruutusmaksujen ja muiden tärkeiden ehtojen osalta.
2.4 Käyttämällä tätä verkkosivustoa tuotteiden ja/tai palveluiden varaamiseen valtuutat meidät toimimaan edustajanasi matkanjärjestäjien vertailuprosessissa ja tuotteiden ja/tai palveluiden varaamisessa valitulta matkanjärjestäjältä sekä tarvittaessa suorittamaan maksun kyseisistä tuotteista tai palveluista nimissäsi ja puolestasi. Tätä välityspalvelua koskeva sopimus on sinun ja asianomaisen tytäryhtiömme (kuvattu kohdassa 1) välinen, ja se eroaa sopimuksestasi matkanjärjestäjän kanssa (kuvattu kohdassa 2.1). Näin ollen saatamme veloittaa sinulta palvelumaksun varaamastasi tuotteesta riippuen. Saat tiedon mahdollisesta maksusta ennen varauksen vahvistamista. Antaessasi meille luotto- tai pankkikorttisi tiedot varauksen tekemistä varten annat meille luvan käyttää kyseisiä tietoja varauksen tekemiseen puolestasi. Kun me suoritamme maksun näin puolestasi, saat matkanjärjestäjän kirjoittaman vahvistetun lipun.
2.5 Hinnat vahvistetaan varausprosessin viimeisessä vaiheessa, kun napsautat Osta nyt- tai Tee varaus -painiketta tai vastaavaa painiketta riippuen ostamastasi tuotteesta. Hinnat näytetään päivittäin lasketun valuuttakurssin mukaan, minkä vuoksi hinnat voivat vaihdella päivittäin valuuttakurssin muutosten mukaisesti. Myös verot riippuvat valuuttakurssien muutoksista. Valuuttakurssi määräytyy sen hetken mukaan, jolloin teet varauksen, ja tämä kurssi on voimassa, jos teet varaukseen myöhempiä muutoksia tai peruutuksia. Opodo määrittää käytettävät valuuttakurssit.
Harvinaisissa tapauksissa hinta voi olla virheellinen. Ilmeiset hintavirheet eivät ole sitovia. Ilmeisessä hintavirheessä virhe on niin selkeä ja silminnähtävä, että kukaan järkevä henkilö ei pitäisi hintaa normaalina. Tällaisessa tapauksessa pidätämme oikeuden perua varauksen ilman sakkoa ja hyvittää sinulle maksamasi summan. Saatamme tarjota sinulle mahdollisuutta säilyttää varaus oikeaan hintaan ja maksaa hintojen erotus.
2.6 Vahvistettuasi varauksesi saat vahvistussähköpostin ja varausnumeron. Tilaamiasi tuotteita ja palveluita koskeva sopimuksesi astuu voimaan tästä hetkestä alkaen. Vahvistussähköposti sisältää kaikki varauksesi matkasuunnitelman tiedot. Tämän jälkeen tarkistamme, että varauksesi on syötetty oikein lentoyhtiön varausjärjestelmään ja että maksusi voidaan käsitellä oikein. Meidän velvollisuutemme toimittaa lippu astuu voimaan, kun maksusi on vastaanotettu selvitettyinä varoina.
2.7 Pidätämme oikeuden peruuttaa varauksesi, jos meillä on riittävät perusteet uskoa, että se on vilpillinen. Tässä tapauksessa yritämme ottaa yhteyttä sinuun lähettämällä viestin varaushetkellä meille ilmoittamaasi sähköpostiosoitteeseen tai pankkiisi. Mikäli emme saa yhteyttä sinuun tai pankkiisi, voimme peruuttaa varauksesi ja irtisanoudumme kaikesta vastuusta siihen liittyen.
2.8 Sähköinen asiakirja, jonka muodossa sopimuksesi on laadittu, tallennetaan Opodon tietokantoihin, ja voit pyytää sitä Opodolta käyttöösi milloin tahansa.
2.9 Mihin tahansa tuotteeseen (esim. ateriat, esteettömän kulun palvelut, lastenistuimet jne.) liittyvien erityispyyntöjen osalta on huomioitava, että Opodo ei takaa näiden pyyntöjen toteuttamista, mutta välittää pyynnöt Matkailupalveluiden tuottajalle tai hotellille. Sinun velvollisuutesi on vahvistaa näiden erityispyyntöjen toteuttaminen Matkailupalveluiden tuottajalta tai hotellilta.
2.10 Opodo on koonnut luettelon kaikista matkasi suunnitteluun tarvittavista tiedoista (kuljetusehdot, matkatavarakäytännöt, jne.) niiltä lentoyhtiöiltä, joilta lentoja useimmiten varataan Verkkosivustomme kautta. Huomaathan, että lentoyhtiöt hallinnoivat näitä tietoja suoraan ja sinun on tärkeää huomioida ne suunnitellessasi matkaasi. Jos lentoyhtiö, jonka lennon olet varannut, ei ole luettelossa, ota selvää ehdoista suoraan lentoyhtiön verkkosivustolta.
3.1.1 Mahdollisuutesi peruuttaa tai muuttaa varattua matkailupalvelua tai -tuotetta sekä peruutuksen ja muutoksen tapa riippuvat kunkin lentoyhtiön lippuhintoja koskevista säännöistä ja ehdoista tai muista Matkailupalvelun tuottajan ehdoista. Tämän vuoksi tilattuja tuotteita tai palveluita ei välttämättä ole mahdollista peruuttaa tai muuttaa tai peruutuksiin ja muutoksiin voi liittyä erityisiä ehtoja. Mikäli teet peruutuksen ja/tai muutoksen varaukseesi, Opodo pidättää oikeuden veloittaa sinulta enintään 60 euron suuruisen palvelumaksun omien hallinnointikulujensa kattamiseksi. Tämä maksu ei koske lentoja, joissa on Ilmainen uudelleenvaraus -merkintä. Näihin kuluihin eivät sisälly Matkailupalveluiden tuottajan tai hotellin suoraan perimät kulut, mukaan lukien lippuhintojen, huonehintojen tai autonvuokrauksen hintojen erot. Jos teet muutoksen varaukseesi, huomaathan, että mikään Verkkosivustolla sillä hetkellä näkyvä hinta ei vaikuta muutoksen tekemisestä aiheutuviin kustannuksiin.
3.1.2 Huomaathan, että useista eri reitityksistä ja useammasta kuin yhdestä lippuhinnasta muodostuvaan lentovaraukseen voidaan soveltaa useampaa kuin yhtä lippuhintoja koskevaa ehtoa. Tässä tapauksessa sovelletaan lippuhintojen osalta kaikkein rajoittavinta ehtoa. Sinun tulee lukea kaikki varaukseesi sovellettavat lippuhintoja koskevat ehdot. Jos peruutukset ja muutokset sallitaan, voit tehdä muutoksia varaukseesi soittamalla Opodolle. Huomaathan myös, että joihinkin lentoihin kuuluu ilmainen peruutus (mukaan lukien kaikki palvelumaksut), joka on voimassa keskiyöhön saakka ostopäivänä ja joka on saatavilla vain asiakaspalvelun aukioloaikoina. Huomioi myös, että lentojen no-show-tapauksissa lentoyhtiö voi peruuttaa koko lippusi, jota ei hyvitetä. Muutoksia ja peruutuksia ei voi tehdä sähköpostitse. Voit soittaa Opodon asiakaspalvelunumeroon 753263854 (puhelusta peritään paikallisverkkomaksu).
3.1.3 Hotellivarauksissa peruutuksia ja muutoksia koskevat hotellin erityiset ehdot ovat saatavilla verkossa varausprosessin ajan, ja ne myös lähetään sinulle vahvistussähköpostin mukana. Kun teet muutoksen varaukseen, on sinun vastuullasi varmistaa, ettei hotellivaraus ole ristiriidassa minkään muun ostamasi tuotteen tai palvelun kanssa.
3.1.4 Autonvuokrauksissa peruutuksia ja muutoksia koskevat autonvuokrausyrityksen erityiset ehdot ovat saatavilla varausprosessin ajan ja useimmissa varauksissa saatavilla myös vahvistussähköpostissa toimitetun linkin kautta. Jos et voi perua vuokrausta ennen noutoaikaa etkä nouda ajoneuvoa noutopäivänä tai jos et noudata autonvuokrauksen ehtoja (katso autonvuokrausyrityksen ehdot), Opodo pidättää oikeuden autonvuokrausyrityksen puolesta periä no-show-maksun, joka voi olla jopa 100 % autonvuokrauksen kokonaisarvosta.
3.2.1 Varauksesi kokonaishinta näytetään, kun olet valinnut kaikki tuotteet, jotka haluat varata. Tähän hintaan sisältyvät kaikkien valittujen tuotteiden hinnat ja Opodon palvelumaksut. Opodon palvelumaksut ovat riippumattomia tuotteiden hinnoista, eikä niitä hyvitetä missään tapauksessa, sillä ne peritään Opodon tuottamasta palvelusta, johon kuuluu tuotteiden haku ja vertailu sekä avustaminen varausprosessissa. Verot määräytyvät valuuttakurssien mukaisesti.
3.2.2 Palvelumaksut riippuvat ostetuista tuotteista. Opodo voi periä sinulta myös muita palvelumaksuja, jos teet varauksen puhelimitse, teet muutoksia varaukseesi tai pyydät hyvitystä. Jos käytät luottokorttia, jolla ei ole katetta tai jota pankki ei hyväksy jostakin muusta sinusta aiheutuvasta syystä, Opodo veloittaa enintään 60 euron suuruisen palvelumaksun ja antaa ohjeet varauksen maksamiseksi. Palvelumaksu lisätään varauksen loppuhintaan. Et voi saada tuotteita, ennen kuin suoritat koko maksun. Huomaathan, että matkailutuotteiden luonteesta johtuen on mahdollista, että varauksesi ja maksuhetkellä ilmoitetut hinnat poikkeavat toisistaan, joten valittujen tuotteiden hinta vahvistuu maksun suorittamisen hetkellä.
3.2.3 Jos maksat luottokortilla, lentoyhtiö voi periä maksun lennoistasi suoraan. Jos maksussa on ongelmia, otamme sinuun yhteyttä 48 tunnin kuluessa varauksestasi (tai 24 tunnin kuluessa, jos matkustat 48 tunnin sisällä). Opodo ei vastaa mistään myöhemmästä hintojen noususta maksun epäonnistuessa. Sinun tulee maksaa hinta kokonaisuudessaan, ennen kuin varaus voidaan vahvistaa. Huomaathan, että lentoyhtiön maksu ja Opodolle suoritettava maksu muista tuotteista tai Opodon muut maksut voivat näkyä tilitiedoissasi erillisinä maksutapahtumina.
3.2.4 Maksu voidaan suorittaa kaikilla suurimmilla pankki- ja luottokorteilla, kuten Verkkosivustolla on eritelty. Muita kuin Verkkosivustolla ilmoitettuja maksutapoja ei hyväksytä, eikä maksua käteisellä tai sekillä hyväksytä postin kautta lähetettynä. Varaushetkellä vaaditaan koko maksu kaikista tuotteista, paisi maksut hotellista ja autonvuokrauksesta, jotka maksetaan palvelun käyttämisen yhteydessä ja joissa voi olla saatavilla vakuusmaksun sisältävä maksuvaihtoehto.
3.2.5 Tarjotaksemme turvallisemman palvelun pyydämme sinua antamaan kaikki korttisi tiedot jokaisen Opodolta tekemäsi oston yhteydessä, sillä näitä tietoja ei säilytetä tiedostoissamme kauempaa, kuin mitä on välttämätöntä jokaisen maksun käsittelemiseksi tai kuin mitä vaaditaan verojen hyvitysprosessissa, kuten kerrotaan alempana kohdassa 3.3. Huomaathan, että Opodon on välitettävä korttisi tiedot Matkailupalvelun tuottajalle varauksen tekemiseksi. Hyväksymällä nämä Ehdot valtuutat meidät antamaan puolestasi nämä tiedot. Kaikki tiedot on salattu turvallisella palvelimellamme. Valtuutat Opodon käyttämään Asiakkaan/sinun antaman luottokortin tietoja (i) palveluiden ostamiseksi ja niihin liittyvien palvelumaksujen käsittelemiseksi, (ii) vakuutusmaksun maksamiseksi tarvittaessa, (iii) mahdollisten hyvitysten käsittelemiseksi ja (iv) (a) varaukseesi tekemistäsi muutoksista tai (b) verojen hyvityksistä perittävien kulujen ja maksujen veloittamiseksi näiden ehtojen kohdan 3.3 mukaisesti.
3.2.6 Opodo pidättää itsellään oikeuden välittää kaikki kulut kortin takaisinveloitustilanteissa. Jos varauksesi maksetaan kolmannen osapuolen luottokortilla, voimme vaatia kirjallisen valtuutuksen kortinhaltijalta. Opodo tai Matkailupalveluiden tuottaja pidättää itsellään oikeuden ainoastaan toimittaa kortinmyöntäjän pyynnöstä e-liput, varausvahvistukset, e-kupongit tai muut matkustusasiakirjat luottokorttisi laskutusosoitteeseen tai ilmoitettuun sähköpostiosoitteeseen. Kaikkien sähköpostiosoitteiden tulee olla voimassa varausta tehtäessä.
3.2.7 Välttääksemme luottokorttipetokset pidätämme itsellämme oikeuden tehdä satunnaisia tarkistuksia, mukaan lukien asiakasrekisterin tarkistus, ja voimme pyytää sinua faksaamaan tai postittamaan meille todistuksen osoitteestasi sekä kopion luottokortistasi ja viimeisimmästä tiliotteestasi ennen lippujen toimittamista. Huomaathan, että näitä tarkistuksia tehdään vain normaalina virka-aikana. Tästä johtuen virka-ajan ulkopuolella tehtyjen varausten liput toimitetaan seuraavana työpäivänä. Opodo ei vastaa mistään näiden tarkistusten aiheuttamista kustannuksista.
3.2.8 Joissakin tapauksissa maksu voidaan myös suorittaa suoraan sähköisen suoraveloitusjärjestelmän kautta, jos sinulla on tarkoitukseen sopiva tili maassa, jossa teet varauksen. Varauksen ja lentopäivän välillä on oltava vähintään kuusi työpäivää. Valitsemalla suoraveloituksen maksutavaksi valtuutat Opodon veloittamaan varauksen koko hinnan tililtäsi välittömästi. Sinun velvollisuutesi on varmistaa, että tililläsi on riittävästi katetta. Jos suoritetaan takaisinveloitus riittämättömän katteen vuoksi tai sinusta johtuvasta muusta syystä, Opodo perii enintään 60 euron suuruisen palvelumaksun ja antaa ohjeet varauksen maksamiseksi. Tämä maksu koostuu pankin veloittamista maksuista sekä Opodon lisämaksuista. Voit osoittaa, että maksuja on ollut vähemmän. Kun valitset maksutavaksi suoraveloituksen, Opodo pidättää itsellään oikeuden pidättää mahdolliset hyvitykset, kunnes maksu on suoritettu.
3.3.1 Joissakin tapauksissa, mikäli et voi lähteä lennolle ja lippusi ei ole hyvitettävä, voit olla oikeutettu vaatimaan korvausta joistakin tai kaikista oston yhteydessä perityistä veroista: (a) Jos lippusi toimittaja on IATA-lentoyhtiö, se voi vaatia, että hyvityspyyntö välitetään ja käsitellään matkatoimiston kautta. Valtuutat näin Opodon huolehtimaan kaikista tarvittavista toimenpiteistä, joita vaaditaan verojen hyvitykseen. Hyväksyt, että sinulla on aikaa 12 kuukautta aikataulun mukaisesta lentopäivästä lukien pyytää meiltä hyvitystä kirjallisesti. Tämän ajan jälkeen oikeutesi hyvitykseen lakkaa. Huomaathan, että hyvitykset voidaan suorittaa vain varauksen tekemiseen käytetyllä maksutavalla, kaikki hyvitykset käsitellään kyseisen lentoyhtiön ehtojen mukaisesti ja että niistä peritään Opodon palvelumaksu. Valtuutat Opodon vähentämään enintään 60 euron suuruisen palvelumaksun hyvityksen käsittelemisestä saamastasi verojen hyvityssummasta. (b) Jos lippusi toimittaja ei ole IATA-lentoyhtiö tai jos lentoyhtiö on veloittanut lentojen hinnan suoraan, hyvityspyynnöt tulee osoittaa suoraan lentoyhtiölle. Näissäkin tapauksissa Opodo perii palvelumaksun hyvityksen käsittelemisestä. Valtuutat näin Opodon veloittamaan palvelumaksun luottokortiltasi.
Joissakin tapauksissa vastaanotamme hyvitykset kolmansilta osapuolilta ja välitämme ne sinulle. Kun saamme lentoyhtiöltä hyvityksen, johon on liitetty asianmukaiset ja voimassa olevat tiedot, välitämme hyvityksen sinulle 7 päivän kuluessa.
3.3.2 Mahdolliset hyvitykset suoritetaan varauksen tekemiseen käytetyllä maksutavalla sille henkilölle, joka maksun alun perin suoritti. Huomaathan, että käsiteltäessä lentolippujen hyvityksiä kaikki verot eivät ole hyvitettäviä. Verojen hyvitykset käsitellään kyseisen lentoyhtiön kyseisessä maassa voimassa olevien hyvitysehtojen mukaisesti, ja Opodo perii enintään 60 euron maksun varauksen tekemiseen käytetyllä maksutavalla.
3.4.1 Passi- ja viisumivaatimukset voivat vaihdella, minkä vuoksi sinun tulee tarkistaa asia kyseisen maan suurlähetystöstä hyvissä ajoin ennen matkaa. On sinun velvollisuutesi huolehtia voimassa olevan passin ja tarvittaessa myös viisumin hankkimisesta. On myös tärkeää huomioida kaikki matkasi reitin varrella olevat rajanylityspaikat, joissa voidaan tarvita viisumia. Viisumin myöntämisessä kestää yleensä jonkin aikaa, joten hae sitä riittävän ajoissa. Emme vastaa siitä, jos asiakkailla ei ole tarvittavia asiakirjoja.
3.4.2 Kussakin kohteessa on omat vaatimukset esimerkiksi maahantuloa ja rokotuksia koskien. Ne voivat myös vaihdella riippuen matkustajan kansallisuudesta. Joidenkin maiden lainsäädäntö vaatii syntymätodistukset kaikilta alaikäisiltä. Sinun velvollisuutesi on hankkia tarvittavat asiakirjat. Opodo ei vastaa virallisten vaatimusten noudattamatta jättämisestä aiheutuvista ongelmista. Kehotamme sinua sen vuoksi aina tarkistamaan valitun matkakohteen ja kauttakulkumaiden kaikki eri käytännöt sekä huomioimaan kaikkien niihin liittyvien vaiheiden suorittamiseen tarvittava aika.
3.5. Kaikki tämän Verkkosivuston kautta myydyt liput ovat sähköisiä e-lippuja. E-liput ovat paperiton tapa varata lentoja. Kun olet tehnyt varauksen, se tallennetaan sähköisesti lentoyhtiön varausjärjestelmään. Opodo lähettää sinulle varausnumeron ja vahvistussähköpostin, joka toimii kuittina e-lipustasi. Sinulle EI toimiteta lentoasemalla esitettävää paperista lippua.
Joissain tilanteissa luomme tietylle varaukselle virtuaalisen sähköpostiosoitteen varauksen hallinnointia varten. Tässä tapauksessa kerromme sinulle kaikki tietyn varauksen hallinnointiin tarvittavat tiedot.
3.5.2 Huomaathan, että sinua voidaan pyytää esittämään varausnumerosi ja/tai vahvistussähköposti kyseessä olevalle Matkailupalveluiden tuottajalle todisteena varauksestasi. Suosittelemme tulostamaan vahvistussähköpostin mukaan matkalle, vaikka kaikki lentoyhtiöt eivät pyydä esittämään sitä. Huomaathan, että kullakin lentoyhtiöllä on omat e-lippuja koskevat säännöt ja säädökset. Opodo ei vastaa näiden sääntöjen noudattamatta jättämisestä, ja suosittelemme vahvasti, että tarkistat nämä tiedot lentoyhtiöstäsi ennen matkaa.
3.5.3 Opodo olettaa, että antamasi tiedot ovat oikeellisia ja tarkkoja, eikä ole vastuussa siitä, jos et saa e-lippuasi virheellisen sähköpostiosoitteen tai roskapostikansiosi asetusten vuoksi. Sinun tulee ilmoittaa meille välittömästi, jos sähköpostiosoitteesi tai puhelinnumerosi muuttuu. Tarkista myös, että passisi nimi vastaa lipussasi ja/tai varausvahvistuksessasi olevaa nimeä.
3.5.4 Opodo ei välttämättä pysty siitä riippumattomien, lippuja koskevien rajoitusten vuoksi poikkeustapauksissa välittämään tietoa varauksen vahvistamisesta lentoyhtiölle varauksen tekemistä varten. Jos näin tapahtuu, pyrimme ilmoittamaan asiasta sinulle 48 tunnin sisällä vahvistamisesta ja myönnämme hyvityksen tai järjestämme korvaavan vaihtoehdon. Kun valitset vaihtoehtoisen tuotteen, joka on alkuperäistä varausta kalliimpi, maksat hintojen välisen erotuksen.
Suosittelemme, että otat matkavakuutuksen kaikille matkoille, erityisesti sen vuoksi, että Matkailupalveluiden tuottajalla ei kaikissa tilanteissa ole vastuuta. Jos ostat matkavakuutuksen Opodon Verkkosivuston kautta, solmit sopimuksen suoraan Matkailupalveluiden tuottajan kanssa, jolloin vakuutukseen sovelletaan Matkailupalveluiden tuottajan ehtoja.
4.1 Lentoihin sovelletaan liitteessä 1 esitettyjä ehtoja, ellei Matkailupalveluiden tuottajan ehdoissa toisin ilmoiteta.
4.2 Autonvuokraukseen sovelletaan liitteessä 2 esitettyjä ehtoja, ellei Matkailupalveluiden tuottajan ehdoissa toisin ilmoiteta.
4.3 Hotelleihin ja muu majoitukseen sovelletaan liitteessä 3 esitettyjä ehtoja, ellei Matkailupalveluiden tuottajan ehdoissa toisin ilmoiteta.
4.4.1 Matkapaketti on etukäteen järjestetty lomapaketti, johon sisältyy vähintään kaksi seuraavista: (a) kuljetukset (b) majoitus tai (c) jokin muu matkailupalvelu, joka ei liity kuljetuksiin tai majoitukseen ja joka muodostaa merkittävän osan varauksesta. Me myymme sinulle vähintään kaksi paketin osaa kokonaisuutena samalla kertaa yhteishintaan, jolloin suoritat koko maksun meille.
4.4.2 Jos hankit matkapaketin tämän Verkkosivuston kautta, varaukseen sovelletaan tässä esitettyjä Ehtoja, ellei se ole ristiriidassa matkapaketeista, pakettilomista ja pakettikiertomatkoista annetun, paikallisesti sovellettavan direktiivin kanssa (direktiiviä muutetaan aika ajoin).
4.4.3 Jos hankit matkapaketin tämän Verkkosivuston kautta, pankki- tai luottokortiltasi veloitetaan koko matkapaketin hinta tehdessäsi varauksen, mikäli et valitse Lento + hotelli -pakettia, jossa hotellivaraus maksetaan myöhemmin. Jokaisesta tuotteesta voidaan veloittaa erillinen maksu luottokortilta siten, että veloitukset yhdessä muodostavat paketin kokonaishinnan.
4.4.4 Näiden Ehtojen mukaisesti varatut tuotteet eivät muodosta matkapakettia, mikäli sinä (tai matkatoimistovirkailijamme sinun puolestasi) et yhdistä kahta tai useampaa tuotetta tai palvelua riippumatta siitä, varaatko nämä tuotteet samanaikaisesti kokonaishinnalla. Näissä tapauksissa solmit sopimuksen kyseisen kolmannen osapuolen kanssa.
5.1 Kaikki Opodon Verkkosivuston sisältö (mukaan lukien mutta ei rajoittuen tavaramerkit, tekstit, grafiikat, logot, painikekuvakkeet, kuvat, äänitiedostot ja ohjelmistot) on Opodon tai sen sisällöntuottajien omaisuutta, ja sitä suojaavat kansalliset ja kansainväliset tekijänoikeuksiin ja teollisomaisuuteen liittyvät säädökset. Koko Opodon Verkkosivuston sisältökokonaisuus (kokoelma, järjestely ja yhdistelmä) on yksinoikeudella Opodon omaisuutta, ja sitä suojaavat kansalliset ja kansainväliset tekijänoikeuksiin ja teollisomaisuuteen liittyvät säädökset. Kaikkia Opodon Verkkosivustolla käytettyjä ohjelmistoja tai sen ohjelmistojen tuottajille kuuluvia ohjelmistoja suojaavat kansalliset ja kansainväliset tekijänoikeuksiin ja teollisomaisuuteen liittyvät säädökset.
5.2 Kaikki muu tämän Verkkosivuston sisällön käyttö on ehdottomasti kielletty, mukaan lukien sen kopioiminen, muuttaminen, jakaminen, lähettäminen, myöhempi julkaisu, näytteillepano ja/tai esittäminen kokonaan tai osittain. Erityisesti mikä tahansa Opodon Verkkosivuston kuvien käyttö tämän Verkkosivuston ulkopuolella on ehdottomasti kielletty ilman Opodon ja/tai sen palveluntuottajien nimenomaista suostumusta.
5.3 Opodo ja kaikki muut Opodon tuotteet, palvelut, grafiikat ja logot ovat kansainvälisesti rekisteröityjä tavaramerkkejä. Tässä asiakirjassa mainitut muiden tuotteiden, palveluiden ja yritysten nimet voivat olla niiden omistajien rekisteröityjä tavaramerkkejä.
6.1 Opodo tarjoaa tämän Verkkosivuston sellaisenaan ja pyrkii kohtuullisessa määrin takaamaan sivuston toimivuuden ja päivittämään ja ylläpitämään sitä, mutta ei takaa palveluiden virheettömyyttä esimerkiksi teknisten ongelmien vuoksi tai järjestelmän ja portaalin toimivuutta kaikkina aikoina.
6.2 Opodo julkaisee Verkkosivustollaan erilaista tietoa kolmansien osapuolten tarjoamista tuotteista ja palveluista, eikä takaa näiden tietojen oikeellisuutta, tarkkuutta tai kokonaisvaltaisuutta eikä vastaa tällaisten tarjousten sisältämien tietojen päivittämisestä. Osa tiedoista tallennetaan aika ajoin välimuistiin ja voidaan varmistaa ainoastaan reaaliaikaisesti varauksen vahvistamisen yhteydessä.
6.3 Opodon vastuun rajoitukset ovat kulloinkin sovellettavan lainsäädännön ja erityisesti matkatoimistojen alakohtaisten säännösten mukaisia. Opodo ei missään tapauksessa ole vastuussa sen Verkkosivuston kautta tarjottujen tuotteiden tai palveluiden ostamisesta suoraan tai epäsuoraan aiheutuneista vahingoista.
6.4 Mikäli oikeusistuin toteaisi tämän lausekkeen 8 rajoitusten vastaisesti Opodon olevan vastuussa sen Verkkosivuston kautta tarjottujen tuotteiden tai palveluiden ostamisesta aiheutuneista vahingoista, tämä vastuu rajoittuu aina Opodon tarjoamistaan palveluista saamiin maksuihin, ellei matkapaketeista, pakettilomista ja pakettikiertomatkoista annetun paikallisesti sovellettavan direktiivin perusteella toisin määritellä.
6.5 Mikäli varauksissa, vahvistuksissa ja/tai Opodon kautta ostettujen matkojen tai palveluiden toimittamisessa on puutteita force majeure -tapauksissa (mukaan lukien mutta ei rajoittuen poliittiset tai taloudelliset syyt tai epävakaa tilanne, joka uhkaa turvallisuutta) johtuen odottamattomista olosuhteista tai syistä, joihin Opodon ei ole mahdollista vaikuttaa, tai mikäli olisi mahdotonta noudattaa kaikkia sopimusehtoja, Opodo ja/tai Opodo Groupiin kuuluvat yritykset ovat vapaita näistä puutteista tai sopimusehtojen noudattamatta jättämisestä seuraavista oikeudellisista vastuista.
6.6 Tässä lausekkeessa 6 esitetyistä rajoituksista riippumatta Opodo ei ole missään tapauksessa vastuussa mistään sen Verkkosivustolta ostettuihin tuotteisiin tai palveluihin liittyvistä korvausvaatimuksista, ellei korvausvaatimusta esitetä meille kirjallisesti 12 kuukauden kuluessa varauspäivästä.
Jos matkustat EU:n alueelle tai sen ulkopuolelle tai käytät EU:n alueen reittiliikennettä, sinulla voi olla oikeuksia suhteessa lentoyhtiöön siinä tapauksessa, että lentosi peruutetaan tai se viivästyy tai jos et pääse nousemaan koneeseen. Jos haluat lisätietoja Euroopan parlamentin ja neuvoston (EY) matkustajien oikeuksia koskevasta asetuksesta N:o 261/2004, napsauta tästä >
Ota yhteyttä asiakaspalveluumme ennen lähtöä, jos sinulla on kysyttävää tai haluat tehdä valituksen varaukseesi liittyen. Jos haluat tehdä valituksen Matkailupalveluiden tuottajasta ja/tai hotellista matkan aikana, varmista, että toimitat valituksen Matkailupalveluiden tuottajalle ja/tai hotellille virallisesti ennen paluumatkaa.
Sinä vastaat siitä, että et käyttäydy millään tavalla sopimattomasti tai aiheuta uhkaa tai vaaraa muille henkilöille tai käyttäydy siten, että käytöksesi uhkaa saattaa muiden henkilöiden omaisuuden vaaraan (mukaan lukien mutta ei rajoittuen päihtyneenä esiintyminen ja/tai uhkaava tai aggressiivinen käytös lennolla) loman aikana tai käyttäessäsi tuotetta/palvelua. Jos käytöksesi on sopimatonta ja/tai aiheuttaa uhkaa, haittaa tai vaaraa muille henkilöille tai uhkaa saattaa heidän omaisuutensa vaaraan, me ja/tai Matkailupalveluiden tuottaja (esim. lentoyhtiön henkilökunta) voimme peruuttaa varauksesi, missä tapauksessa meidän ja Matkailupalveluiden tuottajan vastuumme sinulle lakkaa välittömästi etkä ole oikeutettu mihinkään hyvityksiin, maksuihin, korvauksiin ja/tai minkään kulujen palautuksiin, joita tällainen sopimuksen päättyminen voi sinulle aiheuttaa. Lisäksi olet velvollinen korvaamaan meille kaikenlaiset kustannukset, joita tällainen sopimuksen päättyminen meille aiheuttaa.
8.4.1 Nämä Ehdot muodostavat osapuolten välisen sopimuksen kokonaisuudessaan sovittavan asian osalta.
8.4.2 Jos mikään näiden Ehtojen osa (mukaan lukien mikä tahansa yksi tai useampi näiden Ehtojen lausekkeista tai mikä tahansa alalauseke tai kappale tai mikä tahansa osa yhdestä tai useammasta näiden ehtojen lausekkeesta) muuttuu missään vaiheessa mitättömäksi tai on pätemätön mistään tahansa syystä minkä tahansa voimassa olevan sovellettavan lainsäädännön mukaisesti, kyseinen osa poistetaan näistä Ehdoista tämän millään tavoin vaikuttamatta muiden sopimusehtojen voimassaoloon ja/tai täytäntöönpanokelpoisuuteen tai heikentämättä niitä.
Opodo pidättää itsellään oikeuden muuttaa tai päivittää näitä Ehtoja aika ajoin ilman ennakkoilmoitusta sinulle. Näiden Ehtojen viimeisin versio on luettavissa Verkkosivustolla alkaen siitä päivästä, jolloin mikä tahansa muutos astuu voimaan. Käyttämällä Verkkosivustoa jatkuvasti sen jälkeen, kun ehtoihin on tullut muutoksia, hyväksyt nämä muutokset.
Näihin Yleisiin ehtoihin ja mihin tahansa Opodon ja Käyttäjän väliseen suhteeseen sovelletaan Englannin ja Walesin lainsäädäntöä. Euroopan komissiolla on käytössään verkkovälitteinen riidanratkaisualusta osoitteessa: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
Sinua koskevat oikeudet EU-alueella on määritetty EU:n asetuksessa (EY) N:o 261/2004. Asetuksen mukaan lentoyhtiö on yksinään vastuussa matkustajan oikeuksien toteutumisesta ja siitä, että lentoyhtiö opastaa matkustajaa, vaikka matka olisi varattu matkanjärjestäjän kautta. Verkkosivustomme kautta varattuja lentoja koskevat sopimukset solmitaan Matkailupalveluiden tuottajan kanssa, ja niihin sovelletaan sen ehtoja.
Huomaathan, että lentolippujen hintoihin liittyy kuhunkin lippuun sovellettavia omia lisäehtoja. Lippuja ei esimerkiksi yleensä hyvitetä, eikä niihin voi tehdä muutoksia. Voit lukea lippuhintoja koskevat ehdot Matkailupalveluiden tuottajan ehdoista varausprosessin aikana. Lisäksi suurin osa lentoyhtiöistä pidättää itsellään oikeuden tehdä aikatauluihin muutoksia ja peruuttaa vahvistettuja varauksia. Opodo välittävänä osapuolena ei vastaa tällaisista aikataulujen muutoksista tai peruutuksista.
Lentoyhtiöt voivat periä maksun lisäpalveluista, kuten kirjattavista matkatavaroista, lähtöselvityksestä lentoasemalla, omavalintaisista istuinpaikoista, lennon aikana järjestettävästä viihteestä (mikäli saatavilla) sekä ruoasta, juomista ja välipaloista jne. Mitkään näistä lisäpalveluista perittävistä maksuista eivät kuulu lentolippujesi hintaan, ellei asiasta ole selkeästi mainittu erikseen, ja maksu niistä tulee suorittaa suoraan lentoyhtiölle. Opodo ei vastaa mistään lisäkustannuksista. Jos haluat tilata lisäpalveluita, kehotamme sinua ottamaan yhteyttä lentoyhtiöösi ja tarkistamaan palveluiden hinnat. Voit tarkistaa matkatavarakiintiösi joko lentoyhtiön verkkosivustolta tai joidenkin lentoyhtiöiden osalta napsauttamalla tästä. Huomaathan, että jos lentoosi kuuluu enemmän kuin yksi segmentti, eri lennoille voi olla eri matkatavarakiintiöt myös silloin, kun matkustat samalla lentoyhtiöllä, esimerkiksi jos yksi lennoista on kansainvälinen ja toinen on kotimaan lento. Tässä tapauksessa sinulta peritään maksu matkatavarakiintiön alarajan ylittävistä matkatavaroista lennolla, jolla on alhaisin matkatavarakiintiö.
Suosittelemme, että teet lähtöselvityksen kansainvälisille lennoille viimeistään 120 minuuttia ennen lähtöä ja kotimaan lennoille viimeistään 90 minuuttia ennen lähtöä. Jotkin lentoyhtiöt edellyttävät, että vahvistat paluulennon varauksen uudelleen viimeistään 72 tuntia ennen matkaa. Jos et vahvista lentovaraustasi uudelleen suoraan lentoyhtiölle, varauksesi voidaan peruuttaa.
Lennot on käytettävä siinä järjestyksessä, kuin ne on varattu matkasuunnitelmaasi. Jos et esimerkiksi käytä lippuasi lähtevälle lennolle matkasi ensimmäisessä vaiheessa, voidaan koko muu osa lipustasi mitätöidä.
Suosittelemme vahvasti (erityisesti, jos matkustat Economy-luokassa), että teet lähtöselvityksen mahdollisimman aikaisessa vaiheessa, jos sinulla on erityistoiveita istumapaikan suhteen. Opodo ei vastaa istumapaikoista eikä voi taata tiettyjen istumapaikkojen saatavuutta myöskään silloin, kun paikka on varattu etukäteen lentoyhtiöltä. Opodo ei vastaa mistään lentoasemien ja terminaalien välisistä kuljetuksista aiheutuvista kustannuksista.
Erityisesti hinnoitellut lennot tai lennot, joita myydään parhaaseen hintaan, eivät välttämättä kulje suorinta reittiä kohteeseen. Joillakin reiteillä suoritetaan lentokoneen vaihto matkan aikana. Suora lento tarkoittaa lentoa, jonka aikana lentokonetta ei vaihdeta matkan aikana. Lentokone voi kuitenkin pysähtyä tankkausta tai matkustajien vaihtoa varten matkan aikana. Saat tarkat tiedot kaikista pysähdyksistä varausprosessin aikana, ja ne kerrotaan selkeästi sekä Verkkosivustolla että matkasuunnitelmassasi, joka lähetetään sinulle, kun teet varauksen. Sinun velvollisuutesi on hankkia tarvittavat viisumit, emmekä ota vastuuta avustaa tai opastaa asiakkaita tässä asiassa.
Aikataulut ilmoitetaan 24 tunnin kellon mukaan arvioituina aikoina lähtevien lentojen perusteella. Aikataulut voivat vaihdella riippuen lentoaikatauluista, lentokoneen tyypistä, sääolosuhteista jne., ja lentotuntien määrä ilmoitetaan viitteellisenä (ilman pysähdyksiä ja lentokoneen vaihtoja). Ajat ovat sen vuoksi arvioituja aikoja, jotka voivat muuttua ja jotka vahvistetaan erikseen.
Kunkin lentoyhtiön omat säännökset vaihtelevat, mutta jotkin lentoyhtiöt voivat kieltäytyä kuljettamasta naisia, joiden raskaus on paluumatkan aikana pidemmällä kuin 28 viikkoa. Jos olet epävarma, tarkista asia lentoyhtiöstäsi ja lääkäriltäsi. Lasten vähimmäisikäraja lennoilla on 6 viikkoa, ja heidän on istuttava joko vanhemman sylissä tai lastenistuimessa. Lisätietoja sopivista istumapaikoista saat ottamalla yhteyttä lentoyhtiöön, jolla matkustat. Yleensä yli 2-vuotiaiden lasten on istuttava omalla istumapaikallaan.
Voidaksemme tarjota paluuliput tiettyyn hintaan yhdistämme joissakin tapauksissa kaksi yhdensuuntaista lentoa samalta tai kahdelta eri lentoyhtiöltä. Tämän vuoksi sinulla on kaksi erillistä varausta (yksi lähtevälle lennolle ja toinen saapuvalle lennolle), ja kumpaankin varaukseen sovelletaan erillisiä lippuhintoja koskevia sääntöjä. Jos sinun on peruutettava toinen lennoista, voit pitää toisen lennon varauksessasi ilman erillisiä lisäkustannuksia. Jos et pääse lähtevälle lennolle, toinen lentoyhtiö ei peruuta varaustasi saapuvalle lennolle. Mitkään toista lentoa koskevat peruutukset, aikataulumuutokset tai muut muutokset eivät vaikuta toiseen lentoon, jonka osalta sovelletaan edelleen siihen liittyviä lippuhintoja koskevia sääntöjä. Jos esimerkiksi toinen lennoista peruutetaan, toisella lentoyhtiöllä ei ole velvollisuutta hyvittää matkan toista osuutta tai tarjota sinulle vaihtoehtoista reittiä. Kaikista toiseen lentoon liittyvistä muutoksista peritään maksu tarvittaessa.
Tämä osio koskee vain lentovarauksia.
Siinä tapauksessa, että lentohakuusi sisällytetään myös halpalentoyhtiöiden lennot, teemme haun halpalentoyhtiöiden tietokannoista, ja kun päätät ostaa lennon, käsittelemme varauksen puolestasi. Voit saada vahvistussähköpostin halpalentoyhtiöltä suoraan.
Solmit sopimuksen kyseessä olevan halpalentoyhtiön kanssa, ja varaukseesi sovelletaan halpalentoyhtiön omia ehtoja. Ennen kuin vahvistat varauksen, voit lukea ehdot napsauttamalla linkkiä, joiden kautta ehdot löytyvät, tai pyytämällä ehtoja asiakaspalvelustamme. Tehtyäsi varauksen näet ehdot vahvistussähköpostista tai halpalentoyhtiön verkkosivustolta.
Huomaathan, että halpalentoyhtiöiden lennot voivat lähteä pienemmiltä, alueellisilta ja/tai toissijaisilta lentoasemilta.
Verkkosivustomme kautta varattua autonvuokrausta koskevat sopimukset solmitaan Matkailupalveluiden tuottajan kanssa, ja niihin sovelletaan sen ehtoja.
Kaikkien kuljettajien on esitettävä täydellinen ja voimassa oleva ajokortti noudon yhteydessä. Ajokortin on oltava voimassa vähintään 12 kuukautta autonvuokrauksen viimeisestä päivästä lukien. Sekä paperinen että kuvallinen ajokortti on esitettävä. Sinua voidaan pyytää esittämään myös luottokortti vuokrausaikana ajoneuvolle mahdollisesti aiheuttamiesi vahinkojen varalta. Sinun velvollisuutesi on varmistaa, että luottokortillasi on riittävästi katetta, jotta Matkailupalveluiden tuottajan ehtoja voidaan soveltaa. Näiden ehtojen noudattamatta jättäminen johtaa autonvuokraussopimuksen purkamiseen, eikä Opodo ole vastuussa mistään tästä sinulle mahdollisesti aiheutuvista kustannuksista. Asiakkailla, jotka vuokraavat auton noutoa varten missä tahansa Euroopan unionin (EU) ulkopuolisessa maassa, on oltava vakinainen asuinpaikka EU:n alueella ja heidän on esitettävä täydellinen ja voimassa oleva EU- tai ETA-maassa myönnetty ajokortti.
Verkkosivustomme kautta varattua hotelli- ja muuta majoitusta koskevat sopimukset solmitaan Matkailupalveluiden tuottajan kanssa, ja niihin sovelletaan Matkailupalveluiden tuottajan ehtoja:
Tarjoamme tähtiluokituksen, joka toimii yleisenä ohjeena. Huomaathan, että luokitukset eivät välttämättä vastaa virallista paikallista luokitusta ja että hotelleja ja majoitusta koskevat standardit voivat vaihdella samassa luokituksessa eri maissa ja jopa samassa maassa. Eri mailla on eri standardit: kolmen tähden hotelli jossakin maassa ei välttämättä vastaa kolmen tähden hotellia jossakin toisessa maassa.
Sisään- ja uloskirjautumisajat: Yleensä asiakkaat voivat kirjautua sisään hotelliin tai muuhun majoitusliikkeeseen noin kello 15.00 ja kirjautua ulos noin kello 11.00 paikallista aikaa. Tässä voi kuitenkin esiintyä vaihtelua kohteesta riippuen. Sisään- ja uloskirjautumisajat ilmoitetaan yleensä hotellin sähköpostitse lähettämässä varausvahvistuksessa. Ota meihin yhteyttä, jos tarvitset lisätietoja.
Kuvat: Vaikka pyrimme varmistamaan, että Opodon esittämät kuvat kiinteistöistä ja kuvaukset saatavilla olevista palveluista ja hyödykkeistä ovat tarkkoja ja ajantasaisia, emme voi aina taata kuvien oikeellisuutta, sillä saamme tiedot Matkailupalveluiden tuottajilta. Kuvat ja tiedot esitetään tarkoituksenamme tarjota yleiskuva hotellin tunnelmasta ja palveluista.
Huoneista esitetyt kuvat eivät välttämättä vastaa varatun huoneen vuoteiden sijoittelua. Esimerkiksi Pohjois-Amerikasta varatussa kolmen hengen huoneessa voi olla yksi parisänky ja yksi yhden hengen sänky, ja kahden hengen huoneessa Itävallassa voi olla kaksi yhden hengen sänkyä. Lisävuoteista tai lastensängyistä voidaan periä lisämaksuja. Vahvistaaksesi vuoteiden tarkat tiedot ota tarvittaessa yhteyttä suoraan hotelliin ennen tuotteen ostamista.
Aamupala ei kuulu hintaan, ellei muuta erikseen mainita. Jotkin hotellit voivat lisäksi veloittaa sinulta paikallisia veroja.